Online marketing slouží podnikatelům a všem firmám jako forma propagace. Jinými slovy se také nazývá jako „internetový marketing“. Jedná se o všechny aktivity na internetu, které směřují k určitému cíli podnikání. Např. zvýšení prodeje, zvýšení povědomí o firmě, zvýšení návštěvnosti webu aj.
Online reklama se v zásadě dělí na výkonovou a brandovou. Výkonová reklama má za úkol okamžité zvýšení prodeje, tedy její hlavní podstatou je PRODAT.
Brandová reklama má přesně opačnou funkci. Jejím hlavním cílem není prodat, ale zvýšit povědomí o značce, webu atd. Brandová reklama je samostatně využívána hlavně velkými firmami. V ostatních případech se využívá kombinace obou směrů.
-marketing přes vyhledávače
-bannerová reklama
-PR (public relations)
-provizní systémy
-vlastní web, virální marketing aj.
Výsledkem správného marketingu by měl být tzv. synergický efekt, tedy zvolení a realizace vyvážené a účinné marketingové strategie díky propojení jednotlivých nástrojů.
Kurzy Online marketingu ZDE