Jak založit e-shop a začít podnikat na internetu

Jak založit e-shop a začít podnikat na internetu

Jak založit e-shop a začít podnikat na internetu

Chcete se vrhnout do online podnikání a zvažujete otevření vlastního e-shopu? Pokud máte nápad, chuť a energii, nic vám nebrání. E-shop vybudujete mnohem jednodušeji, než si možná myslíte.

Jen je potřeba vědět, jak správně na to a které kroky určitě nevynechat – vše podstatné zjistíte v tomto článku, co poslouží i jako jasný a stručný manuál začínajícího eshopaře.

Kapitál? Důležitější je vize

Na rozběhnutí internetového obchodu nemusíte mít připravenou obrovskou sumu peněz, jak se někteří lidé domnívají. Záleží na tom, jaké služby a nástroje na to využijete.

Mnohem cennější základ tvoří vize a koncept, co vás uchrání před chaosem, nezvládnutím startu a ztrátou motivace. Proto si udělejte jasno v tom, CO budete prodávat, KOMU a PROČ. Doporučujeme pohybovat se v oboru, kterému rozumíte jako expert. Nebo se o něj alespoň hodně zajímáte, třeba v rámci svých koníčků.

Takže nestačí jen říci si „Chci e-shop.“ Musíte poznat svůj záměr a tomu vše přizpůsobit – od sestavování sortimentu až po způsob propagace nebo určování cílů.

Zákazník na prvním místě hned od začátku

V každé fázi plánování myslete na to, že středobodem vašeho byznys plánu je zákazník. Bez jeho přízně se úspěchu nedočkáte. Uvažujte o svém e-shopu jako o místě, kde najde řešení pro své problémy, uspokojí potřeby a přání. A to snadno, rychle a bez překážek.

Udělejte průzkum a zjistěte, čím se cílová skupina v dané tematice zabývá. Projděte fóra a diskuze, ptejte se svých přátel a známých. Sledujte také konkurenci a jejich zákaznickou základnu. Všímejte si třeba i komentářů na sociálních sítích.

Snažte se vytvořit si jasnou představu o člověku, který by u vás měl nakupovat. A podle toho pak tvořte obchod a celou prodejní a komunikační strategii.

 

Co bude vaše konkurenční výhoda?

Dále byste se měli zaobírat konkurencí. Inspirujte se u úspěšných „hráčů na trhu“ a všímejte si i nevydařených projektů. Budete vědět, jakým směrem se vydat. A stejně tak naopak – čeho se vyvarovat.

Navíc získáte podklady pro jeden z nejvýznamnějších kroků podnikání, tedy určení konkurenční výhody. Musíte být v něčem alespoň trochu jiní a vyniknout mezi ostatními.

Chystáte se zaujmout rychlejší expedicí? Nebo snad nižšími cenami? Či odborným poradenstvím zdarma? Ať už se odlišíte čímkoli, nachystáte tak silný argument, proč by si vás měl zákazník všimnout a nakoupit u vás a ne jinde.

Nezapomeňte na nezbytnou administrativu

Než e-shop spustíte, vyřiďte si „papíry“. Obstarejte si živnostenské oprávnění na příslušném živnostenském úřadě. Provozování elektronického obchodu spadá pod tzv. živnosti volné, ohlášení provedete vyplněním Jednotného registračního formuláře.

O zahájení podnikatelské činnosti informujte také finanční úřad, správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu.

Velký milník: vytvoření e-shopu

Dostáváme se k realizaci, kdy své plány převedete v opravdový internetový obchod. Nejprve vás čeká vymyšlení vhodného názvu a domény – v optimálním případě se shodují.

Hledejte unikátní a snadno zapamatovatelné pojmenování, které eventuálně snadno „dovysvětlíte“ trefným sloganem. Držte se jednoho či dvou slov, případně smysluplné zkratky. Nepouštějte se do složitých a dlouhých doménových jmen typu kvalitni-anatomicke-ergonomicke-polstare.cz.

A co dál? Už „pouze“ vyrobíte web. Buď oslovíte profesionály a necháte si naprogramovat e-shop na míru (finanční náročnost = desítky tisíc korun), nebo si e-shop založíte samipomocí užitečných nástrojů a předpřipravených řešení (finanční náročnost = pár stovek měsíčně).

Protože jsme už v úvodu tohoto článku zmínili, že eshopaření nemusí vyžadovat velké investice, přiblížíme si variantu „udělej si sám“. Díky této možnosti se e-shop stává dostupnou formou online podnikání pro každého, kdo umí běžně pracovat s internetem či standardním kancelářským programem.

Veškerý postup spočívá v tom, že si zakoupíte přístup do e-shopového systému a obchod pak vybudujete a otevřete (doslova naklikáte) třeba během půl hodiny. Tyto nástroje pro snadnou tvorbu e-shopu obvykle fungují na principu „vyberte vzhled, vložte obsah a zboží a prodávejte“.

Tipy pro výběr e-shopového řešení

Jak zvolit nejideálnější službu tohoto typu? Rozhodujte se na základě funkcí, kterými disponuje. V tomto ohledu doporučujeme zcela vynechat řešení zdarma.

Vyžadujte pohodlí pro zákazníka i pro vás, soustřeďte se na možnost automatizace stereotypních fází nákupu. Chtějte řešení, co zajistí bezstarostný chod e-shopu.

Konkrétně to znamená, že vytipovaný nástroj umožňuje propojení se spolehlivým fakturačním programem, automatické zasílání informací o vyřizování objednávky či upravování údajů o skladové dostupnosti produktů, zařazení různých platebních metod, spouštění akcí, bonusů a slev a podobně.

Samozřejmě věnujte pozornost i designu a obsluze. A nezapomeňte ani na chování obchodu v mobilních zařízeních (responzivní vzhled). Všechny popisované vlastnosti najdete například u nástroje Mioweb, který nabízí profesionální výsledek i pro úplně začátečníky.

Spustit e-shop může být velmi jednoduché. Ale mějte na paměti, že tím vše teprve začne. I když tak budete mít velký kus cesty za sebou, ještě větší vás teprve bude čekat. Aby neskončila předčasně, nenechte se odradit prvními neúspěchy či naopak zaslepit prvními úspěchy a stále se zdokonalujte. Stanovujte si cíle, plňte je a snažte se růst.

 

 

Přidáno dne 2018-01-19 0 1141

Zanechte komentářZanechte odpověď

Musíte být přihlášeni pro přidávání komentářů.

Nejnovější komentáře

Žádné komentáře

Prohledat blog

QR code

Nedávno zobrazené

Žádné produkty
Porovnat 0