Jak na segmentaci trhu a zákazník

Jak na segmentaci trhu a zákazník

Naučte se jednu z metod marketingového řízení. Přinášíme vám ucelený článek o tom, jak správně segmentovat trh. Od teď budete analyzovat trh jako profesionál!

Cílem segmentace je poznat správnou strukturu trhu, na který se specializujete. Umístěte svůj výrobek nebo produkt správně podle hlediska homogenních skupin zákazníků.

Díky segmentaci tak přizpůsobíte své marketingové aktivity tak, aby mohli být lépe zúročeny správnou skupinou vybraných zákazníků.

Kroky při segmentaci:

  1.     Průzkum trhu, pomocí kterého si vytvoříte správná segmentační kritéria.
  2.     Profilování segmentů vám pomůže zákazníky rozdělit podle kritérií do určitých skupin. Určíte si tak velikost segmentů a vytvoříte si konkrétní profily.
  3.     Targeting, tedy výběr cílového segmentu vám pomůže v organizaci. Roztřídíte si tak segmenty, ve kterých má smysl operovat.

Kritéria segmentace:

  1.     Geografické – zákazníci jsou roztřízeni dle geografického umístění, např. kontinent, země, region atd.
  2.     Demografické – dělení zákazníků podle jejich věku, pohlaví, etniky, náboženství, rodinného stavu atd.
  3.     Socioekonomické - socioekonomický status, vzdělání, povolání, příjem, postavení apod.
  4.     Psychologické – rozdělení dle psychologického profilu. např. životní zájmy, postoje, hodnoty atd.
  5.     Nákupní chování – frekvence a rozsah nákupů, loajalita k dodavateli, postoj k riziku atd.

Online kurzy Marketing a obchod 

Přidáno dne 2017-12-21 od 0 228

Zanechte komentářZanechte odpověď

Musíte být přihlášeni pro přidávání komentářů.

Nejnovější komentáře

Žádné komentáře

Prohledat blog

QR code

Nedávno zobrazené

Žádné produkty
Porovnat 0